Menu

Cała prawda by PP # 1

 

Mit Nr 1

Trening siłowy powoduje szybkie rozrastanie się mięśni u kobiet i utratę smukłej sylwetki.

Swoją pracą (i waszymi efektami) powoli udaje mi się go zwalczać. Często spotykam się z takimi obawami i stwierdzeniami, kiedy kobiety przychodzące na moje treningi grupowe czy indywidualne widzą, że czeka na nie ciężar większy niż fitnessowe hantle "1kg" czy mięciutka sztanga i skakanka. Sztanga, kettle i praca na troszkę ambitniejszej gimnastyce niż przysiad z podskokiem (za to odpowiednio skalowanej) jest w moim modelu pracy codziennością. 

Dlaczego? Po kolei...

  • Trening siłowy (czy też każdy inny) z codzienną dietą, dostarczającą ilość kalorii odpowiednio niższą niż zapotrzebowanie, nie będzie wpływał na objętościowy rozrost mięśni, a także spowoduje poprawę składu ciała - TŁUSZCZ ZACZNIE "ZNIKAĆ".
  • Sztuka w tym, aby dostarczana kaloryka posiłków była tylko nieznacznie niższa niż zapotrzebowanie, a organizm wciąż dostawał dobre jakościowo produkty. 
  • Organizm nie wejdzie wtedy w „tryb awaryjny” spowodowany dietami typu „1000kcal” czy długotrwałym „oczyszczaniem sokowym”.
  • Podwyższone EPOC (powysiłkowa przemiana materii) po treningu siłowym/interwałowym pomoże zaoszczędzić czas i zwiększyć ilość spalanych kalorii w trakcie i po każdej jednostce treningowej.
  • To, czy po treningu "nabierzesz mięśni" (w objętościowym sensie) czy nie, zależy głównie od Twojej diety. 
  • Lekki nadmiar kaloryczny będzie sprzyjał procesom anabolicznym, czyli prosto mówiąc tworzeniu mięśni, dołożenie kalorii z większym rozmachem spowoduje wzrost poziomu tłuszczu w organizmie.
     

„Od kiedy ćwiczę siłowo rozrosłam się w barkach a i tak nie schudłam z brzucha”

dziewczyna spotkana na siłowni

– teraz już same wiecie, że pora tutaj na przyjrzenie się swojej lodówce i torebce :P,
a potem zastanowienie się, czy winna temu jest sztanga.

Kolejne mity i prawda o nich niebawem. 

Śledźcie, obserwujcie i piszcie w komentarzach czego chcielibyście się dowiedzieć. Tutaj, lub na moim profilu FB.

Przemysław Pyrek

CrossFit Trainer level 1
Absolwent AWF Katowice ze specjalizacją gimnastyka korekcyjna.
Instruktor Narciarstwa SITN PZN i kulturystyki.

Strona: https://www.facebook.com/trener.przemyslawpyrek
Więcej w tej kategorii: Cała prawda by PP # 2 »

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.
Pamiętaj, nie jesteś tu sam. Jakość komentarza, świadczy o kulturze osobistej komentującego.

Powrót na górę
The most visited gambling websites in The UK